بالفيديو: عمرو أديب يُقاضي محمد رمضان

DR

في 12/04/2021 على الساعة 22:30

يبدو أن خلاف عمرو أديب ومحمد رمضان في تصاعد كبير، فبعد الفيديو الذي شاركه محمد رمضان بصوت عمرو أديب وتعليق "بس يا بابا" من أحد مشاهده بمسلسل "الأسطورة"، نشر فيديو جديد اليوم وبتركيب كلام عمرو أديب عليه من مسلسل "نسر الصعيد".

لكن هذه الفيديوهات لم تمر مرور الكرام، حيث وجه عمرو أديب في برنامجه الحكاية رسالة لمحمد رمضان بأنه قام برفع قضية عليه وأنه سيقوم بتربيته وأن الدولة بها قانون، وأنه إذا كان مسنود من شخص فلا يوجد شخص في مصر مسنود وأن القانون سيجلب له حقه، قائلا: "الإنسان اللي متربي نعمة، وأنت لو مش متربي في اللي يربيك، وفي ناس حظها وحش وأنها تعودت تأخذ الحياة بوشها، وبيحسوا أنهم مسنودين"، متابعا: "معنديش مشكلة أختلف مع حد في أي حاجة لكن لما نوصل لقلة الترباية يبقي القانون هو اللي يحكم".

وأضاف عمرو أن أي تعويض سيأتي له من محمد رمضان سيتبرع به لمستشفى الأطفال أبو الريش.

عمرو أديب يوجه رسالة قوية لمحمد رمضان: يا أنا يا أنت.. و لو محدش رباك أنا هربيك رفعت قضية وأي فلوس هتيجي ندر عليا هتبرع بيها لمستشفى أبو الريش

عمرو أديب يوجه رسالة قوية لمحمد رمضان: يا أنا يا أنت.. و لو محدش رباك أنا هربيك رفعت قضية وأي فلوس هتيجي ندر عليا هتبرع بيها لمستشفى أبوالريش #الحكاية #MBCMASR أصل الحكاية كل يوم هتعرفها مع عمرو أديب ومتخليش يفوتك حاجة من هنا : http://onshahid.net/6180H0jHu

Posted by ‎MBC مصر‎ on Sunday, April 11, 2021

سبق وهاجم عمرو أديب رمضان خلال الأيام الماضية بعد فيديو نشره بالتزامن مع حكم التعويض ضده بدفع 6 ملايين جنيه للطيار أشرف أبو اليسر، حيث ظهر محمد رمضان وهو يلقي الدولارات في الماء، بينما علق أديب على الفيديو : "الناس مش لاقية فلوس وإنت بترميها حتى لو مزيفة.. اللي فاكرينه موسى طلع فرعون".

في 12/04/2021 على الساعة 22:30