مدير أعمال هيفاء وهبي يستقيل بسبب جمهورها

DR

في 05/08/2019 على الساعة 18:30

أعلن محمد الوزيري، مدير أعمال الفنانة اللبنانية هيفاء وهبي خبر استقالته من إدارة أعمال هذه الأخيرة، وقام أيضا بإغلاق كل حساباته على مواقع التواصل الاجتماعي، ليفتح حسابا جديدا على الانستغرام، تتباعه فيه هيفاء وهبي فقط.

واتخذ الوزيري هذا القرار بعد تعرضه لهجوم شرس من جمهور هيفاء بسبب انتقاده فرقة "مشروع ليلى".

ونشر محمد تغريدة عبر حسابه على تويتر قائلا: "هيفا حبيبتي انتي عارفة كويس إني دايما عايزلك أحسن حاجة وميهمنيش غير مصلحتك وطول الفترة اللي احنا فيها مع بعض كنت بساعدك بقلب وإخلاص".

وتابع: "وعارفة كمان إني عمري ما كنت مدير أعمال حد وبعمل كده معاكي عشان انتي أغلى حد عندي ومن غير أجر أو مقابل بس يكفيني أشوفك مبسوطة وعشان اللي شوفته منك ومعاكي وقلبك النضيف واللي بيننا يخليني أجيبلك الدنيا تحت رجليكي".

وأضاف: "وعلى أد ما أنا بحبك أكيد بحب أشوفك ناجحة ومرضاش بسببي جمهورك يهاجمك وأنا مش هقدر أغير موقفي ولا أي رأي أنا مؤمن بيه وأنا كمان مش هقدر على اللي بيتقالي وتقييمي على حاجة مش شغلتي أساسًا".

وختم تدوينته مؤكدا أنه لن يقبل أن تهان كرامته وكرامة أسرته، وأعلن رسميا ابتعاده عن أي أمر يخص عمل هيفاء وهبي، وقال : " بس بقولك وبقولها لكل الناس إنك هتفضلي مسؤولة مني وهخاف عليكي".

© Copyright : DR

من جهتها، عبرت هيفاء وهبي عن مساندتها لمدير أعمالها، وغردت قائلة : "وزيري، أنا آسفة لو فيه تطاول صار من البعض بحقك بسببي، وآسفة لو حدا من الفانز، انجرح من رأي وزيري أو من رد فعله، بليز اللي بحبني يركز معي".

تحرير من طرف غنية دجبار
في 05/08/2019 على الساعة 18:30