أحمد عز يصر على رفض نسب توأم زينة إلية

DR

في 14/01/2016 على الساعة 17:09

بعد أن قضت محكمة الاستئناف المصرية أمس الأربعاء، بإثبات نسب توأم الفنانة زينة إلى الممثل المصري أحمد عز، خرج هذا الأخير عن صمته ووجه رسالة إلى جمهوره عبر صفحته الرسيمة على إنستغرام، مؤكدا أنه لم يتزوج زينة لا رسميا ولا عرفيا، وأن طفليها ليس أولاده وإن كان معها 100 حكم و100 شهادة ميلاد.

وكتب عز «مساء الفل ياعيلتي وأهلي، كتير سألوا عليا مبارح وأنا باطمنكوا أنا الحمد لله كويس وزي الفل وراضي باللي ربنا كاتبهولي كله، أنا كمان مش بس راضي أنا سعيد "بالابتلاء" اللي أنا فيه عشان واثق في ربنا وفي نصره إن عاجلا أو اجلا! وإن اللي أنا فيه ده ماهو إلا رفع درجات بإذن الله».

وتابع الممثل المصري «طبعا أنا لا أعلق على أحكام القضاء ومش هاطلع أعمل دوشه ولا أتكلم عشان أنا سايب حقي على ربنا العادل الحق، اللي بقولو لكم دلوقتي هو نفسه اللي بقوله من أول يوم في القضيه وهأفضل أقوله لآخر نفس في عمري، وبأشهد الله على كلامي ده بل وأقسم بالله العلي العظيم أني ماتجوزتهاش ولا رسمي ولا عرفي ولا شفهي ولا ثانيه وإن شاء الله يكون معاها 100 حكم و100 شهاده ميلاد برضه مش ولادي».

وختم حديته بآية قرائية «بسم الله الرحمن الرحيم، ولا تحسبن الله غافلاً عما يعمل الظالمون إنما يؤخرهم ليومٍ تشخص فيه الأبصار، صدق الله العظيم».

في 14/01/2016 على الساعة 17:09